کلینیک لیزرموهای زائد , کلینیک لیزر مو , لیزر موهای زائد
کلینیک لیزرموهای زائد , کلینیک لیزر مو , لیزر موهای زائد , قیمت لیزر مو
 
 
چهار شنبه 12 تير 1398برچسب:, :: 16:1 ::  نويسنده : مهدی مقدم

در مان دررفتگی مفصل شانه

دررفتگی مفصل شانه , هزینه درمان در رفتگی مفصل شانه , ارتوپد متخصص مفصل شانه : بیشترین و شایعترین بیماری های شانه دررفتگی مفصل شانه می باشد . وقتی که مفصل شانه دچار دررفتگی می شود تاندون های شانه پاره می شوند و سر استخوان بازو از جای خود یعنی حفره گلونوئید در رفته و باعث درد شدید می شود . اگر دررفتگی شانه از ناحیه جلوی شانه باشد این احتمال وجود دارد که به عروق و عصبی که از آنجا رد می شوند آسیب بزند ولی درصورتی که دررفتگی از عقب باشد حرکت بازو به خرج امکان نخواهد داشت و می توان گفت که این دررفتگی بدن علامت می باشد .

دررفتگی مفصل شانه

فهرست مطالب

 

علائم دررفتگی شانه

مهمترین علامت دررفتگی مفصل شانه درد بسیار شدید می باشد که در ناحیه شانه احساس می شود . در بعضی از مواقع درد به حدی شدید می باشد که فرد آسیب دیده قادر به حرکت دادن شانه خود نمی باشد و فقط شانه را ثابت نگه می دارد . در حالت کلی و طبیعی شانه به صورت گرد و محدب می باشد ولی در زمانی که فردی دچار دررفتگی مفصل شانه می شود دیگر مفصل شانه در حالت خود نمی باشد و تغییر کرده است . از علائم دیگر این است که قبل از دررفتگی می توان سر استخوان بازو را لمس کرد ولی بعد از دررفتگی نمی توان سر استخوان بازو را لمس کرد که البته این علامت در افراد چاق مشخص نخواهد شد و لمس کردن ممکن نیست .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص ارتوپدی

دررفتگی مکرر شانه بیشتر در چه افرادی دیده می شود

دررفتگی شانه بیشتر در افراد ورزشکار رخ می دهد و این افراد که به علت آسیب های ورزشی دچار دررفتگی مفصل شانه می شوند این احتمال و جود دارد که این امر برایشان تکرار شود و درمان کردن این مشکل هم کار آسانی نمی باشد و باعث دررفتگی های مکرر در فرد می شود.

در این میان افرادی نیز وجود دارد که دچار شلی و نرمی مفصل می باشد و به صورت مکرر دچار دررفتگی شانه می شوند که علت آن سابقه ورزش و آسیب رسیدن و یا ضربه خوردن نمی باشد ، معمولا این دررفتگی ها دوطرفه نیز می باشد یعی فرد در هر زمانی که می خواهد شانه خود را در کی اورد و یه جا می اندازد . افرادی نیز هستند که به علت خوردن یک ضربه که بیشتر هم به یاد ندارند دچار دررفتگی های پی درپی می شوند و یا در صورت وجود فشار های مکرر دچاز این دررفتگی ها می شود مانند ورزشکاران پرتاب دیسک که در معرض دررفتگی مفصل شانه هستند .

نکته : از مهمترین علائم دررفتگی شانه درد بسیار شدید و محدودیت در حرکت می باشد .

درمان دررفتگی مفصل شانه

برای درمان کردن دررفتگی مفصل شانه بدیهی است که اولین قدم جا انداختن شانه می باشد که توسط متخصص ارتوپد انجام می گیرد ، پزشک ارتوپد برای اینکه فرد در هنگام جا اندازی دردی را احساس نکند از بیهوشی عمومی استفاده می کند ولی می توان از قرص های مسکن قوی نیز استفاده کرد که درهنگام جا انداختن شانه فرد عذاب نکشد . بعد از جا انداختن مفصل شانه باید مراقبت های خاص را روی شانه انجام داد که شانه کاملا ترمیم شود و دوباره از جای خود در نرود . اگر درصورتی که بعد از جا انداختن مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث شل شدن مفصل شده و دررفتگی های مکرر در آن مفصل دیده خواهد شد .

درمان دررفتگی مفصل شانه با جراحی

برای بعضی از دررفتگی های شانه که به صورت مکرر صورت می گیرد از جراحی استفاده می کنند ولی در چه زمانی از جراحی استفاده خواهد شد ؟ در جواب این سوال می گوییم که زمانی که مفصل شانه به صورت مکرر از جای خود در می رود و برای اینکه شانه را در حالت طبعی خود ثابت نگه داریم به عوامل و عناصر پایدار کننده شانه مانند لابروم لازم داریم که باید از طریق جراحی آن را انجام دهیم .

ولی در افرادی که به طور مادر زادی دچار دررفتگی مکرر شانه می باشند در قدم اول از درمان های غیر جراحی استفاده می شود مانند : فیزیوتراپی ، حرکات و نرمش های مخصوص که از طرف پزشک ارتوپد تجویز خواهد شد . در صورتی که دررفتگی شانه با درمان های غیز جراحی بهبودی نیافت از روش جراحی استفاده خواهد شد . شما عزیزان برای درمان کردن دررفتگی های مکرر شانه به متخصص ارتوپد مراجعه کنید .



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : مهدی مقدم

لمینت دندان چیست ؟

در حقیقت لمینت دندان لایه ای همرنگ دندان ها می باشد که دندانپزشک آن را بر روی دندان های بیمار خود قرار می دهد و موجب اصلاح فرم و رنگ دندان های او می شود .این روش می تواند در صورتی که دندان ها از هم فاصله داشته باشند ،آن ها را کنار هم قرار دهد و شکستگی های جزئی دندان ها را هم پوشش دهد تا فرد صاحب لبخندی زیبا شود.افراد باید توجه داشته باشند که با استفاده از این روش ،دیگر داشتن لبخندی زیبا با دندان های سفید و زیبا یک رویا نمی باشد و هر کسی دوست داشته باشد می تواند با لمینت دندان بدان دست پیدا کند.باید اشاره داشته باشیم که در لبخند یک فرد نخستین چیزی که جلب توجه می کند برق دندان های لمینت شده می باشد که این امر می تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد.

در شرح این روش باید بگوییم که لمینت دندان لایه بسیار نازک سرامیکی می باشد که همان جنس دندان طبیعی است.این لایه سرامیکی بسیار مقاوم می باشد به گونه ای که می توان گفت که در حد دندان های طبیعی می باشند.لازم به ذکر است که لمینت دندان ،برای دندان ها به صورت تک به تک ساخته می شود .بعد از اینکه لمینت های دندان را در لابراتوار ساختند ،آن ها را با استفاده از چسب های ویژه به دندان های طبیعی فرد می چسبانند ؛جسب به کار رفته در این کار دارای مقاومت زیادی می باشد و به وسیله ی اشعه یو Y اجرا می گردد.

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

بعد از انجام لمینت دندان فرد چه نکاتی را باید رعایت کند؟

افراد باید پس از انجام لمینت دندان بر روی دندان های بد رنگ و بد فرم برخی از نکات را راعایت نمایند که این نکات در زیر برای شما ذکر شده است:

  • فرد باید بیشتر از قبل بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کند.
  • حتما از نخ دندان برای تمیز نمودن دندان های خود استفاده نماید.
  • افراد باید مانع از وارد شدن ضربه به دندان های لمینت شده شوند.
  • فرد باید هر شش ماه یک بار برای چک آپ کلی به دندان پزشک مراجعه نماید.
  • چنانچه بعد از انجام لمینت ،فرد شاهد التهاب و قرمزی لثه باشد باید دراین صورت حتما به دندانپزشک مراجعه کند تا از سلامت لثه های خود اطمینان حاصل کند.
  • امکان دارد گاهی اوقات که فشار زیادی بر روی دندان لمینت شده وارد می شود لمینت از دندان فرد جدا گردد ،که در این شرایط فرد می تواند با مراجعه به دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی مجددا آن را به دندان خود متصل کند.
  • چنانچه به هر علتی لمینت دندان آسیب دیده یا شکسته باشد ،می توان آن را تعویض نمود و در ضمن اگر به هر علتی لمینت تغییر رنگ پیدا کرده باشد به آسانی با یک پالیش به شکل اولیه و رنگ سفید خود باز خواهد گشت و دوباره براق و شفاف خواهد گشت.
  • فرد نباید در روزهای اول به دندان های لمینت شده خود فشار وارد کند.
  • فرد باید در روز های اول در خوردن غذا زیاد دقت کند و از خوردن غذاهای سفت اجتناب کند اما بعد از هفته اول می تواند بدون هیچ گونه نگرانی هر نوع غذایی را میل کند.

نکته :

این امکان برای افراد فراهم می باشد که بتوانند با استفاده از لمینت دندان با خیالی راحت و بدون هیچ گونه دغدغه ای از بین رفتن دندان و ساییدگی ،دندان های خود را ترمیم و زیبا نماید، تغییر فرم داده و لبخندی زیبا داشته باشد.در واقع یکی از بهترنی درمان های دندانپزشکی برای ترمیم و زیبایی دندان ها ،لمینت دندان می باشد.

انواع مختلف لمینت دندان و مقایسه آن ها با همدیگر

می توان لیمنت دندان را بر اساس جنس و ساخت آن ها در دو دسته طبقه بندی کرد :

  1. لمینت سرامیکی
  2. لمینت کامپوزیتی


سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:33 ::  نويسنده : مهدی مقدم

ارتودنسی  :در واقع ارتودنسی یکی از روش های درمانی در حیطه دندانپزشکی می باشد که به دندانپزشک امکان می دهد که بتواند با استفاده از آن ،بی نظمی های دندان را درمان نماید.اتودنسی علاوه بر اینکه سبب می شود دندان های فرد مرتب و منظم شوند،کمک می کند تا دندان های فرد زیباتر شده و وی دارای لبخندی قشنگ تر هم گردد.در ضمن ارتودنسی مانع از پوسیدگی و خرابی دندان های افراد نیز می گردد.

زیرا نامنظمی دندان های باعث می شود که دندان های اطراف نیز خراب شده و پوسیده شوند.که در پی ان منجر به ایجاد اختلالاتی خاص در دستگاه گوارش و دیگر اعضای عصبی که به دندان ها ارتباط دارند ،می گردد.بنابراین با همه این تفاسیر ،جهت داشتن دندان های سالم و منظم و همین طور جهت پیشگیری از برخی بیماری های خاص با توجه به نظر دندانپزشک ،در کلینیک دندانپزشکی برای فرد درمان ارتودنسی پیشنهاد می گردد.در واقع این روش درمانی یک راح حل مناسب جهت مراقبت بهداشت دهان و دندان به حساب می آید.

ارتودنسی

ارتودنتیست کیست؟

در حقیقت از جمله رشته های تخصصی دندانپزشکی ،ارتودنسی است .در بالا نیز توضیح دادیم که این رشته یعنی ارتودنسی ،علمی می باشد که به منظم کردن دندان های نامنظم و کج و یا مشکلات ناشی از جفت نشدن دندان ها با یکدیگر ،می پردازد .در رشته دندان پزشکی به همه دانشجویان دندانپزشکی در مقطع تحصیلی دندان ، اصول درمان های ارتودنسی آموزش داده می شود ،ولی تعدادی از دندانپزشکان می توانند در ادامه تحصیل خود ،در رشته تخصصی ارتودنسی را انتخاب نموده و تخصصهای بالایی را جهت برطرف کردن و درمان مشکلات نامنظمی و پیچیده دندان فرا گیرند.

باید بگوییک که در واقع این رشته یعنی ارتودنسی جهت شناسایی و درمان مشکلات ناهماهنگی و مامنظمی دندان ها و نیز شرایط قرارگیری ان ها در کنار یکدیگر می باشد .و در زمینه هم ارتودنتیست به کسی گفته می شود که تخصص ارتودنسی را دیده و دوره ای مخصوص در ای زمینه پشت سر گذاشته است و آماده می باشد که در این زمینه به مراجعین خدمات بدهد.

انواع مختلف درمان ارتودنسی:

در حالت کلی می توان ارتودنسی را به دو بخش طبقه بندی کرد:

  1. ارتودنسی ثابت
  2. ارتودنسی متحرک

در حقیقت ارتودنسی ثابت یک روش درمانی شایع در حوضه دندانپزشکی می باشد که در این روش درمانی ،براکت هایی که به دندان متصل می شوند ،قابلیت جدا شدن و خارج شدن ندارند و فرد نمی تواند ان ها را دهان خود خارج کند.ولی ارتودنسی متحرک روشی می باشد که در آن به بیمار این امکان داده شده است که بتواند وسایل متصل به دندان های خود را از دهان خارج نماید و سپس مجددا آن ها را روی دندان ها و در دهان خود قرار دهد.



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:29 ::  نويسنده : مهدی مقدم

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت ، راه حلی برای جبران کمبود های بی دندانی است ، و به عنوان روشی برای جایگزینی دندان یا دندان های از دست رفته می باشد . ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان در واقع راه حلی است ، که با استفاده از آن استخوان فک بازسازی شده و سلامتی دندان ها و لثه و استخوان فک برگردانده می شود . و علاوه بر این منجر به زیبایی چهره و لبخند هم می شود . در واقع ایمپلنت دندانی ، مشکلات مربوط به عمل جویدن غذا ، صحبت کردن و زیبایی را حل می کند .

ایمپلنت دندان و یا کاشت ایمپلنت در عین حال که دندان ها را بازسازی می کند ، زیبایی صورت و دندان ها را به ارمغان می آورد . و به عنوان یک درمان دندانپزشکی می باشد ، که منجر به سلامت دندان ها می شود . بیمار از انجام ایمپلنت دندان و یا کاشت ایمپلنت رضایت کامل دارد ، و بیمار برای دندان های از دست رفته ی خود جایگزینی دارد ، که می تواند تا آخر عمر از آن استفاده کند .

بایستی ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت را مثل دندان طبیعی در نظر گرفت و از آن مراقبت کرد . استفاده از مسواک ، خمیر دندان ، و نخ دندان ، برای تمیز کردن و نگه داری ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت توصیه می شود .

یکی از موارد تاثیر گذار و بسیار حائز اهمیت در موفقیت ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت ، انتخاب کلینیک ندانپزشکی ایمپلنت متخصص مناسب است .توصیه ی ما به شما این است که ، قبل از اینکه شما به انجام عمل ایمپلنت دندان یا کاشت دندان اقدام کنید . در اولین مرحله یه دنبال یک دندانپزشک متخصص ایمپلنت با تجربه باشید ، توانایی ها و تجربیات او را ارزیابی کنید و از کیفیت کارش اطمینان حاصل کنید .

برخی از دندانپزشکان در زمینه ایمپلنت دندانی هستند ، که آموزش های علمی و عملی کافی در این زمینه ندیده اند . از آنجائی که عمل ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت یک درمان پرهزینه است . توصیه ما به شما این است که ، برای دریافت یک درمان عالی و کسب نتیجه ی رضایت بخش از انجام ایمپلنت دندانی ، نزد ایمپلنتولوژیست یا متخصص ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت رفته و درمان را به دندانپزشکی که تخصص ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت ندارد ، نسپرد .

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

برای انجام عمل ایمپلنت دندان و یا کاشت ایمپلنت دندان انواع و روش های مختلفی وجود دارد ، که متخصص ایمپلنت بر حسب شرایط بیمار ، بهترین نوع ایمپلنت را برای درمان مشکل بی دندانی انتخاب می کند . در ادامه به معرفی انواع ایمپلنت دندان می پردازیم .

اوردنچر نوعی از ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت است ، که دست دندان را نگه می دارد ، و به این صورت هستند که دو یا چهار ایمپلنت در فک پایین یا بالا گذاشته می شود و دست دندان روی آن قرار می گیرد . این نوع ایمپلنت دندان یا کاشت ایمپلنت در مواردی کاربرد دارد ، که که استخوان فک بیمار بیش از اندازه دچار تحلیل شود ، و حجم استخوان فک به اندازه ای کم شود ، که نیاز به بازسازی استخوان فک ضروری باشد ، و در مواردی که دنچر یا دست دندان بیمار از دهانش خارج می شود ، کاربرد دارد .



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:25 ::  نويسنده : مهدی مقدم

علائم آرتروز آرنج

آرتروز آرنج علائم خاصی دارد که خود را با آنها نشان خواهد داد ، درد داشتن در ناحیه آرنج از شایع ترین علامت های آرتروز آرنج می باشد که با گذشت زمان و انجام دادن کارهای سنگین افزایش می باد ، احتمال دارد که برخی از بیماران از اختلالات حرکت در آرنج به وجود مشکل در آرنج پی ببرند . اوقاتی نیز آرنج در خال حرکت قفل می شود که این حالت نشان دهنده وجود یک جسم ـآزاد در درون مفصل می باشد . همانگونه که گفتیم علت بروز آرتروز آرنج وجود یک سابقه آسیب قبلی یا یک علت خارجی می باشد و یک آرنج از قبل سالم دچار بیماری آرتروز نمی شود .

رادیوگرافی مفصل

در رادیوگرافی مفصل آرنج ، کاهش یافتن فضای غضروف و استئوفیت های نوک تیز در لبه های مفصل دیده می شود ، حتمی در برخی مواقع ممکن است اجسام آزاد در مفصل نیز دیده شود . ( منظور از اجسام آزاد در مفصل وجود تکه های غضروف مفصل و یا جسم های تشکیل شده از استئوفیت ها می باشند )

نقش ورزش در آرتروز

همانگونه که همه شما عزیزان اطلاع دارید آرتروز یه بیماری است که در آن غضروف مفصلی از بین می رود و درمان های بسیار زیادی برای این بیماری وجود دارد که فعالیت های ورزش در درمان این بیماری بسیار موثر واقع می شوند . بسیاری از افراد که به آرتروز دچار هستند در این باور می باشند که فعالیت های ورزش کمکی برای این بیماری نمی کند ولی گفتنی است که ورزش کردن و تقویت عضلات اطراف مفصل باعث می شود که آرتروز پیشرفت نکند و در حالی که وجود دارد باقی بماند .

درمان آرتروز آرنج

اکثر بیمارانی که در مراحل اولیه آرتریت به پزشک مراجعه می کنند فقط درد های کاه کاه خفیفی دارند و محدودیت های حرکت آنها بسیار ناچیز می باشد که این افراد با کم کردن کارهای سنگین و انجام دادن حرکات ساده می توانند این بیماری را کنترل کنند . سایر بیمارانی که آرتروز آنها کمی پیشرفت کرده است احتمال دارد به درمان های مراقبتی که با تجویز پزشک است صورت گیرد مانند فیزیوتراپی یا داروهای مسکن . ولی در زمانی که آرتروز به حالت پیشرفته خود برسد و درد هر روزه و شدید وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکل در عمکرد های آرنج باشد به درمان های جراحی روی خواهیم آورد .

درمان آرتروز آرنج

درمان آرتروز آرنج

در روش درمان جراحی آرنج را عمل کرده و ضایعات را از مفصل خارج می کنند و در شرایط خاص نیز از جایگذاری مفاصل مصنوعی نیز استفاده خواهد شد . که بعد از این انجام این جراحی باید تمام مراقبت های لازم را انجام دهید تا آرنج به بهبودی کامل برسد و بعد از آن دیگر درد و تورمی نخواهید داشت و می توانید به فعالیت های روزمره خود برسید . برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را در مورد بیماری خود دریافت کنید .



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : مهدی مقدم

علائم آرتروز مفصل شانه

از علائم ساییدگی مفصل یا آرتروز شانه قفل شدن ناگهانی در هنگام حرکت مفصل می باشد و گاهی نیز دیده شده است که امکان دارد صدای مهیبی نیز از مفصل شنیده شود . در صورتی که آرتروز مفصل شانه پیشرفت کرد امکان دارد بعضی از حرکات و کارهای روزمره را نتوانید انجام دهید و محدودیت های بسیاری را برای حرکت های ریز و جزئی دارد .  علاوه بر اینها در صورت به وجود آمدن این بیماری برای هر کس یا شما درد و تورمی که دارد بسیار عذاب آور می باشد و تحمل آن سخت می باشد و باید برای درمان کردن آرتروز مفصل شانه اقدام کنید .

آرتروز شانه

آرتروز شانه

درمان آرتروز مفصل شانه

آرتروز شانه برای درمان روش های بسیار مختلفی را دارد که باید با مراجعه به متخصص ارتوپد برای این درمان ها  اقدام کرد. این درمان ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند : درمان به روش غیر جراحی و درمان با جراحی . در روش غیر جراحی پزشک ارتوپد سعی دارد با تجویز دارو های ضد التهاب ، ورزش و یا فیزیوتراپی این عارضه و بیماری را درمان کند و در صورت نیاز از تزریقات نیز استفاده خواهد شد .

اما در زماهایی نیز اتفاق می افتد که آرتروز فرد بیمار پیشرفت بسیار زیادی کرده و با این روش ها قابل درمان نمی باشد و باید به روش جراحی روی آورد که در این روش از جراحی تعویض مفصل شانه و یا تعویض قسمت های آسیب دیده استفاده می کنند که با در نظر گرفتن شرایط بیمار نوع جراحی انتخاب خواهد شد . این جراحی ها را می توان در بیهوشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام داد و انتخاب بیهوشی و یا بی حسی نیز به شرایط بیمار بستگی دارد و همه این ها به دست متخصص ارتوپد انجام می شود و بهترین راه درمان را برای آرتروز مفصل شانه شما انتخاب می کند .

توجه : برای درمان این نوع بیماری از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید زیرا ممکن است در دستگاه گوارشتان مشکل ایجاد کند و باعث خونریزی داخلی بشوید.

حرکات شانه

متخصص ارتوپد برای تشخیص میزان نوع بیماری به معاینات حرکات شانه اقدام می نماید و با انجام دادن این معاینات و بررسی حرکات نوع بیماری را تشخیص می دهد و برای درمان آن اقدام خواهد کرد . همانطور که گفتیم آرتروز شانه محدودیت هایی را برای حرکت شانه به وجود می آورد که با درمان کردن این بیماری از همه این محدودیت ها آزاد می شوید و به تما کارهای روزانه خود خواهید رسید . برای درمان آرتروز مفصل شانه خود به متخصص ارتوپد مراجعه کنید و تمام توصیه های پزشک را جدی بگیرید .



درمان مشکل ناباروری با دلایل ناشناخته در خانم ها

تلقیح داخل رحمی اسپرم (IUI) در خانم های نابارور

در واقع تلقیح داخل رحمی اسپرم یا IUI یک نوع تلقیح مصنوعی می باشد که پزشکان متخصص ناباروری آن را برای کمک به رفع مشکل ناباروری در خانم ها به کار می برند.در این تکنیک بیشتر تمرکز پزشک متخصص بر روی اسپرم بوده و پس از شستن به وسیله مواد مخصوص ،سعی می کند که آن را در داخل رحم زن بیمار قرار دهد.ولی باید توجه داشت که این کار باید در زمان نزدیک به تخمک گذاری خانم انجام شود تا اگر یک تعداد بیشتری از تخمک ها آزاد شوند،بتوانند با کمک این اسپرم بارور گردند.پزشک متخصص زنان و زایمان تلاش می کند که در تلقیح داخل رحمی ،اسپرم را به نحوی در داخل رحم فرد بیمار قرار دهد که به لوله های فالوپ نزدیک باشد.در این شرایط ،اسپرم قادر می باشد که تخمک ازاد شده از تخمدان را بلافاصله بارور سازد.و لازم به یادآوری است که در صورتی که این روش با موفقیت همراه باشد می تواند منجر به یک دوره بارداری طبیعی خانم های نابارور گردد.

درمان مشکل ناباروری زنان

در اغلب موارد بعد از اینکه همه دلایل ناباروری در بدن خانم های که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،شناسایی شد ،پزشک متخصص زنان و زایمان می تواند به بهترین وجه دلیل ناباروری فرد را مشخص نموده و با به کارگیری روش تلقیح داخل رحمی به باردار شدن بیمار خود کمک کند.معمولا از روش تلقیح داخل رحمی اسپرم ،جهت باردار کردن خانم هایی که دچار ناباروری با علل ناشناخته می باشند ،استفاده می گردد که این خانم ها دارای چرخه قاعدگی منظم بوده و با کمک گرفتن از داروهای دیگر ،پزشک می تواند باروری آن ها را با یاری خدا ممکن سازد و آن ها را از این نعمت الهی برخوردار کند.

تجویز داروی کلومید جهت درمان خانم هایی که دچار ناباروری با دلایل ناشناخته می باشند

گفتنی است که داروی کلومید یک دارویی می باشد که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به رفع مشکل ناباروری خانم ها و آقایان بکند.پزشکان این دارو را از ۴۰ سال پیش برای بیماران خود مورد استفاده قرار می دهند و تقریبا ً می توان گفت که تا کنون دارای نتایج مثبت و دلگرم کننده ای بوده است.در واقع در علم پزشکی این دارو با اسم کلومیفن سیترات شناخته می شود و بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که دچار قاعدگی های نامنظم بوده و یا افرادی که دارای چرخه تخمک گذاری منظم ماهانه نمی باشند،می تواند موثر باشد.

در مورد این دارو باید بگوییم که این دارو نوعی آرام بخش می باشد که شامل بلوک های هورمون استروژن است .استفاده از آن به وسیله افراد نابارور می تواند سیگنال ها را به هیپوتالاموس و غده هیپوفیز که در داخل مغز قرار گرفته است ،بفرستد.زمانی که سیگنال های فرستاده شده ،به وسیله ی این غدد دریافت شد ،هورمون های گوناگون شروع به تولید شدن در بدن بیمار کرده و می توانند با تحریک تخمدان های بیمار موجب تولید تخمک بالغ شده و باعث شوند که تخمک به داخل لوله فالوپ حرکت کند.مصرف این دارو سبب تولید هورمونی که می شود ،GnRH یا هورمون گونادوتروپین می باشد که با انتشار خود سبب ترشح FSH و یا هورمون تحریک کننده فولیکول و LH یا هورمون جسم زرد می گردد.

جالب است که بدانید که این دارو معمولا می تواند همراه با دیگر روش های تولید مثل ،مورد استفاده قرار گرفته و یا همراه با روش تلقیح مصنوعی مصرف شود ،چون بیشتر دکترهای متخصص زنان و زایمان بر این باور می باشند که داروی کلومید به عنوان یک داروی ناباروری ،باید حداقل برای یک دوره سه تا شش ماهه مصرف شود ،تا قادر باشد که به صورت هم زمان با استفاده از سایر روش ها ،شانس باروری بیماران را تا دو برابر بالا ببرد. ولی با همه ی این تفاسیر معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان این دارو را برای بیمارنی توصیه می کنند که دارای سنی بیشتر از ۳۵ سال باشند.افرادی که این دارو استفاده می کنند باید به یک نکته توجه داشته باشند و آن هم این می باشد که در زمان استفاده از این دارو سعی کنند که در یک زمان بندی منظم رابطه جنسی برقرار کنند ودر واقع می توان گفت که داروی کلومید یک مکمل بسیار پر اهمیت می باشد که می تواند شانس باروری خانم ها را تا میزان زیادی بالا ببرد.



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:11 ::  نويسنده : مهدی مقدم

آناتومی مچ دست

در ابتدا بهتر است اطلاعات مختصری درباره ساختار مچ دست بدست بیاوریم . آناتومی مچ دست کمی پیچیده تر از بقیه مفصل ها می باشد که مفاصل و استخوان های زیادی را دارد . در قسمت بالای مچ دست دو استخوان رادیوس ( زند نبرین ) و اولنا ( زند زیرین ) و در قسمت پایین هست اسنخوان کوچک ( استخوانچه) وجود دارد که نام این استخوانچه ها کارپ می باشد تمام این استخوانچه ها توسط مفاصل به یکدیگر متصل هستند و حرکت می کنند . این استخوانچه ها با رباط های متعدد در کنار یکدیگر می باشند استخوان های متاکارپ که تعداد آنها ۵ عدد می باشد در کف دست و پایین وجود دارد .

آناتومی مچ دست

آناتومی مچ دست

همان طور که می دانید دست پر تحرک ترین قسمت بدن می باشد که در هر وضعیتی قرار می گیرد و با داشتن این همه پیچیدگی باید دارای قدرت بسیاری نیز باشد تا فرد بتواند برای انجام دادن کارهای سخت از آنها استفاده کند . غضروف مفصلی در مچ دست لایه ای بسیار نرم می باشد که قابل ارتجاع است که این اجازه را به استخوان هایی که در مچ دست قرار دارند می دهد تا در کنار یکدیگر با حداقل اصطکاک حرکت کنند . در بسیاری از بیماری ها غضروفی که در مچ دست قرار دارد ضعیفتر و نازکتر می شود که اگر درمان نشود از بین میرود که در ادامه از بین رفتن مفصل مچ دست را بدنبال دارد .

جراحی تعویض مفصل مچ دست

همانطور که گفتیم از بین رفتن مفصل مچ دست علت های بسیار زیادی دارد ، اما با میتلا شدن به دو بیماری استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید باعث ایجاد ورم دست می شود .

عمل تعویض مفصل مچ دست

علت ایجاد آرتروز مچ دست

آرتروز بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی در مبتلا شدن به آرتریت دارند به وجود می آید و بعد از آن سایش و پارگی در مفصل ها بیشترو بیشتر می شود و آرتروز افزایش می یابد و باعث بروز آسیب تروماتیک مثل شکستن استخوان های مچ دست و یا رگ برگ شدن نیز در این افراد دیده می شود و مشهور می باشند . در بعضی مواقع نیز علت به وجود آمدن آرتروز قطع شدن گردش خون در یکی از استخوان های کوچک می باشد که در علم پزشکی نام این بیماری را کین باخ گذاشته اند که در آن اگر خون به استخوانی نرسد آن استخوان میمیرد و آرتروز ایجاد می شود و در حالتی که درمان نشود به بیماری اسئوآرتریت تبدیل خواهد شد .

تشخیص آرتریت مچ دست

برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست از روشهای معاینه فیزیکی ، بررسی سوابق پزشکی بیمار در خصوص ابیتلا به انواع بیماری های دیگر ، آزمایش خون و غیر که در حالت کلی می توان گفت برای تشخیص دادن بیماری های مچ دست راه ها بسیار زیادی وجود دارد که متخصص ارتوپد در صورت نیاز هرکدان از آنها استفاده خواهد کرد . در میان این تشخیص های بیماری بیشترین نوع روش استفاده از تصویر برداری با اشعه ایکس و آزمایش خون می باشد .

  1. تصویر برداری با اشعه ایکس : در این روش با استفاده از اشعه ایکس تصاویر بسیار دقیق از ساختار و میزان تراکم استخوان ها برداشته می شود و علت های درد و ورم در ناحیه مچ دست و دست را بررسی می کنند .
  2. آزمایش خون : پزشک ارتوپد در بعضی از موارد برای تشخیص دادن آرتریت روماتوئید از آزمایش خون استفاده می کند که این کار را برای تشخیص آرتروز استفاده نمی کنند .

درمان بیماری های مچ دست

برای درمان ها بیماری های مچ دست مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید روش های بسیار زیادی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند روش های درمانی غیر جراحی و درمان به صورت جراحی که در ادامه توضیحات بیشتری در این موارد خواهیم داد .

درمان غیر جراحی

درمان های غیر جراحی برای تسکین درد زود هنگام و کمک برای جلوگیری از تورم اثر بیشتری دارد ، چند روش برای درمان آرتریت مورد استفاده قرار می گیرد که در پایین به آنها اشاره می کنیم :

  • اصلاح فعالیت های خود : متخصص ارتوپد برای کاهش درد و یا بهبود یافتن حرکت توصیه هایی را برای بیمار دارد که باید به آنها توجه کند مانند محدود کردن حرکات فرد و یا اصلاح کردن نوع حرکاتش .
  • عدم تحرک : به بعضی از افراد با توجه به نوع بیماری اش توصیه می شود که برای کاهش درد مچ دست خود را ثابت نگه دارند که بیشتر برای این منظور از آتل استفاده می کنند .
  • دارو : برخی از متخصصان نیز برای کاهش دادن درد و تورم دست به فرد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تجویز می کنند که باید در زمان تعیین شده از آنها مصرف کنند .
  • ورزش : با توجه کردن به شرایط بعضی از بیماران حرکات و نرمش های مخصوصی را برای آنها ارائه می دهند که با انجام دادن منظم آنها در ساعات معیین از درد و تورم آنها کاهش می دهد و رو به بهبودی پیش می رود .
  • تزریق استروئید : در بعش از شرایط و نوع آسیب دیدگی نیز برای درمان آن متخصص ارتوپد از تزریق کورتیزون استفاده می شود که اغلب برای تورم های شدید استفاده می شود ، کورتیزون یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد .

در صورتی که با روش های درمانی که در بالا ذکر شد بیمار بهبودی نیافت به روش های تکمیل کننده در درمان های غیرجراحی رو گرفته می شود و متخصص ارتوپد راه های دیگری را به بیمار ارائه می دهد .



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:6 ::  نويسنده : مهدی مقدم

پیشگیری از آرتروز گردن

برای اینکه به آرتروز گردن مبتلا نشوید می توانید در پیشگیری های لازم را انجام دهید ، در زیر به چند نمونه از این پیشگیری ها اشاره می کنیم :

  • درست نشستن ( درهنگام کتاب خواندن ، کار با موبایل ، رایانه و …)
  • ورزش
  • استفاده کردن از بالش های مناسب در موقع خواب و استراحت ( نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه )
  • استفاده کردن از هر دو دست و شانه برای حمل بار یا کیف
  • جلوگیری از استرس شدید
  • ماساژ گردن
  • عدم مصرف دخانیات

علائم آرتروز گردن

در زمانی که ارتفاع بین دیسک مهره ای کاهش یابد ارتفاع بین مهره های گردن نیز کاهش می یابد و در این صورت باعث تنگ تر شدن سوراخ بین مهره ای می شود که به این علت به ریشه های عصبی فشار وارد می شود ، بر اثر این فشار علائمی در قسمت های مختلف بدن بروز داده می شود به طور مثال :

  • درد ، خشکی و گرفتگی در عضلات گردن
  • بی حسی ، خواب رفتگی ، درد و گزگز در بازو و ساعد و انگشتان دست
  • سوزش بین دو کتف و سرگیجه و درد در ناحیه پشت سر

علت بوجود آمدن و  درمان قطعی آرتروز گردن

در زندگی امروزی پشت میز نشستن و استفاده بسی از اندازه از موبایل دردی بی درمان می باشد که باعث ایجاد بیماری های گردن و غیره می شود . آرتروز گردن یا کشیدگی و درد ناحیه مهره های گردن به دلیل ساییدگی مفاصل و استخوان ها می باشد . از دلایل به وجود آمدن آرتروز گردن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خم نگه داشتن گردن در هنگام کار با موبایل
  • رانندگی به مدت زیاد
  • حمل بار سنگین
  • نشستن با گردن و کمر خمیده
  • زمینه های ژنتیکی
  • درد سوزش و صدای مهره های گردن
  • بی حسی و ضعف در بازوها
  • شکل در بلع غذا (آرتروز پیشرفته)
  • ضعف دست ها و پاها
  • سردردهای پشت سر
  • سفت و خشک شدن گردن هنگام چرخاندن سر

ساییدگی مفصل گردنی

درد ، خشکی در گردن و ستون فقرات بر اثر وجود یکسری از ضایعات فرسایشی می باشد . همانطور که می دانید ستون فقرات گردن از هفت مهره تشکیل می شود ، در پشت هر مهره دو مفصل وجود دارد که نام آنها فاست می باشد که باعث می شود ستون فقرات پایدار باشند . فاست دارای یک غضروف می باشد که توسط یک کپسول مفصلی که از مایع سینوویال تشکیل شده است احاطه می گردد . اگر مقالات قبلی مارا خوانده باشید حتما می دانید که مایع سینوویال باعث می شود که حرکات مفصل با حداقل اصطکاک باشند و به روانسازی حرکت مفاصل کمک می کند .



سه شنبه 4 تير 1398برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : مهدی مقدم

دررفتگی مهره های گردن

عدم اتصال مادرزادی یا اکتسابی زائده ادنتویید

در بعضی از موارد دیده شده است که زائده ادنتویید بافت استخوانی به مهره ی آسه متصل نمی شود و فقط با بافت فیبری این اتصال انجام شده است ، این نوار فیبری در طول زمان و تحت فشار ثابت دچار کشش می شود و این اجازه را به زائده ادنتویید ، مهره های اطلس و جمجمه می دهد که به طور تدریجی به سمت جلو حرکت کنند . که این امر باعث می شود که مهره از جای خود دربروند . افرادی که مبتلا به بیماری سندرم هستند ممکن است بی ثباتی مهره ها را داشته باشند .

مراجعه به پزشک متخصص : بهترین متخصص ارتوپد تهران

نرم شدن لیگامان عرضی اطلس در اثر التهاب

در بعضی از مواقع ممکن است بر اثر یک ضایعه التهابی در بخش فوقانی گردن باعث به وجود آمدن این عارضه شود ، ضایعات التهابی می تواند روماتوئید آرتریت یا عفونت موضعی در گلو یا غدد لنفای گردن باشد . که نتیجه همه این عوامل این می باشد که مهره اطلس بر روی آسه این توانایی را پیدا می کند که به سمت جلو حرکت کند .

بی ثباتی مهره های گردن ناشی از آسیب دیدگی یا آرتریت

برخی از در رفتگی ها ، شکستگی ها و یا نیمه در رفتگی ها بر اثر آسیب دیدگی و ضربه خوردن می باشد که باعث بی ثباتی دائم مهره های گردن می شود . در همه موارد ذکر شده فوق قطعه فوقانی نسبت به قطعه تحتانی به طرف جلو جابجا می شوند که باعث تنگ تر شدن کانال نخاعی می شود و به طناب نخاع فشار وارد می کند که بسیار خطرناک می باشد که همیشه بیمار را تهدید خواهد کرد .

تشخیص دررفتگی و نیمه دررفتگی مهره های گردن

دیده شده است که در نوعی از التهاب ها شکایت خشکی گردن به وجود می آید که در آن حالت سر بصورت محکم در جای خود قرار گرفته است و اسپاسم عضلات گردن وجود دارد . ناراحتی و خشکی گردن در مواردی چون نیمه دررفتگی به علت بی ثباتی مهره های گردن پس از تروما یا مادرزدای می باشد . در عکس های رادیو گرافی دررفتگی مهره ها و سطح آنها کاملا مشخص می باشد .

در رفتگی مهره های گردن

عوارض در رفتگی مهره های گردن

در همه ضایعات فوق که باعث دررفتگی مهرهای گردن می شود که خطر بسیار خطرناکی برای طناب نخاعی دارد . معمولا اولین علائمی که بر اثر فشار به طناب نخاعی ایجاد می شود عبارتند از : درد ریشه ای ، پارستزی ، ، ضعف عضلانی یا اختلال حسی . اگر این فشار به طناب نخاعی افزایش یابد احتمال فلجی در زیر سطح اختلال وجود دارد و عمکرد مثانه و روده ها را با مشکل مواجه می کند .

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص مغز و اعصاب تهران

درمان دررفتگی مهره های گردن

روش های درمانی به نوع آسیب دیدگی و یا اختلال بستگی دارد و برای هرکدام روش مخصوصی وجود دارد به عنوان مثال برای نوع التهابی : در رفتگی های مهره های گردن بر اثر التهاب را به کمک کشش سر به طور مداوم به مدت دو هفته قابل جا انداختن است و بعد از جا افتادگی باید در یک حفاظ گچی باشد که مدت آن نیز دو ماه بدون حرکت می باشد . در بعضی از شرایط نیز ممکن است برای درمان این بیماران اتصال مهره اطلس و آسه لازم باشد .



ارسال بار مسافری به کانادا روش های ارسال بار | هوایی , دریایی و زمینی حمل و نقل هوایی به استرالیا ارسال بار هوایی به استرالیا ثبت تغییرات برای انواع شرکت در موسسه ثبتی ذهن ناب ثبت تغییرات برای انواع شرکت طبق قانون تجارت لایحه اصلاحی ماده ۴ نوع دوم شرکت سهامی خاص راهنمای هزینه های ثبت شرکت و برند اخذ کارت بازرگانی برای مدرک تحصیلی تعریف کلی از جواز تاسیس انحلال شرکت ها تعریف شرکت سهامی خاص طبق قانون تجارت هزینه ثبت شرکت چقدر تمام می شود ؟ ارسال بار هوایی با متد روز دنیا تعریف شرکت سهامی خاص طبق قانون هزینه ثبت تغییرات شرکت هزینه هر کیلو بار هوایی به استرالیا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کلینیک لیزرموهای زائد , کلینیک لیزر مو , لیزر موهای زائد و آدرس lasermoo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: